Höstlov FFS

WOHO!
Är hemma i Norberg och chillar som ett djur. Igår spenderade jag hela dagen med att spela sims i mina sovkläder xD Jag gick utanför dörren en gång för att hjälpa mamma bära ut lite sopor. Jag kände att det var helt okej!
Idag ska jag dock gå ut på en liten promenad och svänga förbi Matilda, som är sjuk. Så ska lämna av lite böcker till det stackars barnet.
Sen blir det mera sims, hehe. Det har varit lite bloggande nu, och det kommer att fortsätta vara låg uppdatering. Jag tänker inte blgga för att jag känner att jag 'måste'. Jag tänker blogga när jag känner att jag har något kul att berätta, när jag vill försöka få folk att inse att det finns episka böcker eller liknande. Men är jag med mina vänner eller pojkvän så får ni leva med lååååååg uppdatering (ska dock försöka skriva lite på "from this.." nu under höstlovet... mitt mål är två nya delar, tror ni jag lyckas? ;) )
En två år gammal bild på mig, min pappa tog en massa hemska bilder xD
 

Sååå trött

Jag är hemma idag igen så att jag inte går och blir sjuk så fort jag kliver utanför dörren. Men jag är så sjukt TRÖTT! Jag vaknade 11, åt frukost vid tolv... WTF IS THIS?! Är helt död i hela kroppen och jag diskade nyss.. Dog av lökighet. Dessutom har jag huvudvärk, ugh. KlagelliKlag!
En bra sak; jag drömde en dröm jag drömt tidigare! And that dream is kind of epic. Den är typ som en thriller-film eller en riktigt jävla spännande film/serie. Jag ska skriva ner alla detaljer som jag minns utav den så att jag kanske kan skriva ihop en berättelse, bok, whatever, om den ^^
Resten av dagen? Plugg, dusch, anime, mer diskning. BahBAM!
vissa utav 'monstrerna' i drömmen påminner om det här odjuret från spy kids 2 xD

jag döööööööööööööör

 

Har inte orkat

Jag vet inte, jag har inte haft någon typ av ork på flera dagar. Jag känner mig inte så sjuk längre, men min kropp känns tung och seg.. bläh (haha kanske är sjuk i alla fall, bara lite annat sjuk nu..lol).
Jag tror nog att jag ska börja titta på någon random anime och bara chilla de få timmarna jag tänker vara vaken nu :) Ha det så bra och förvänta er inte mer än ett elelr två inlägg imorgon, jag har rätt mycket plugg!
Cuz it's cute and it's soon Halloween :'3

JAG TÄNKTE FAKTISKT UPPDATERA IGÅR!

Meeeen internet levde sitt egna liv. Så jag glömde bort det och tittade på Camp Rock ist... som jag förövrigt storbölade till. Låtarna i The Final Jam är antingen episka eller otroligt fina.
                l
EpicNess V 
 Grät som ett litet barn
Grät lite mer...

Seg dag

Halloj!
Jag har inte bloggat något idag.. Why? För att det tog mig ungefär fyra timmar att komma på något att äta (jag vaknade vid 10). Haha så.. Ah.. Så kan det gå när man inte har någon matlust! Jag har inte gjort något speciellt under dagen heller. Jag läste i någon timme och så har jag pratat i telefon och grovröjt på mitt rum så det bara är små saker kvar som att dammsuga och lägga saker till rätta. Kul liv, kul inlägg xD men nu ska jag ta på mig min onepiece och chilla som ett djur. Vi hörsch ;3

Kanske ska baka lite? :3

Kväller

Halloj!
Tänkte bara göra ett sista inlägg så att jag inte blir för uppslukad av min anime för att komma ihåg det, haha.
Jag har precis sett klart "The perks of being a wallflower", som var helt jävla amazing! Lägger upp trailern här nedanför ^^
Sen ska jag bara berätta att jag blir hemma från skolan imorgon också, så att jag inte blir massa sjuk..igen..tehe. 
Nu ska jag gosa ner mig i lite "Kurooko no Basuke", chaaaaaaaiiooooouuuu (alla som sett Hannah Montana will get it)
 

Boktips!

Jag tänkte tipsa er om bokserien som heter, på svenska, "De utvalda" och som är skrivna av Kristin Cashore. Böckerna handlar om så kallade särlingar som föds med olikfärgade ögon och får olika gåvor. De som föds till särlingar kan få alla gåvor ifrån att baka perfekta tårtor till att kunna vara en fenomenal krigskämpe. De kan också få oanvändbara gåvor som att slicka sig själva i örat. Vad ni än kan tänka er, praktiskt taget.
   Här är det som basicly står på baksidan utav boken (hämtat från bokus och en aning omskrivet av mig då de spoilar en hel del -.-)
 
"Boken handlar om artonåriga Katsa. Hon lever i en värld med sju kungadömen, där vissa ovanliga barn föds som så kallade "särlingar", med olikfärgade ögon. Ett barn med olikfärgade ögon har en särskild gåva, och föräldrarna måste lämna sitt begåvade barn till landets kung. Katsas gåva är dödandets gåva, så hon har vuxit upp vid kungens hov och utnyttjas som torped. Hon skickas ut på uppdrag att hota, lemlästa eller döda kungens fiender. 

Allt förändras när hon möter den unge prins Po, som också är en särling. Hans underliga gåva förundrar Katsa, då han är den enda som någonsin haft en chans mot henne i ett slagsmål. De ger sig båda ut för att hitta vem det kan ha varit som kidnappat Pos farfar och mycket händer på vägen. De upptäcker också oanade sanningar om sig själva och vad är det för underligt med en av kungarna i landet?"

Kanske lite luddig beskrivning,, men men! Böckerna är otroligt bra och jag rekomenderar ALLA att läsa dem. Det är en triologi och alla tre böcker har släppts. De heter:
- De utvalda: Tankeläsaren (bok 1)
- De utvalda: Monstrets dotter (bok 2)
- De utvalda: Hemligheternas rike (bok 3)
 
Jag kan redan förvarna att alla tre böcker inte handlar om Katsa. Bok två, till exempel, handlar om Flamma som är ett monster (och inte den definition som vi är vana med). Men jag skriver mer om den boken senare.
Jag kunde tyvärr bara ta bild på den engelska versionen av böckerna, då jag lånat ut alla andra till vänner som jag tvingat läsa dem xD (kan också informera er om att ALLA har gillat dem)
 

Hur söta är inte de här djuren?!

så gaaaalet sötaaa >__<

Dalastålet gav vika

Det blev ingen skola för mig trots allt! Jag blev för seg och snurrig och man ska inte bli svettig utav att lyfta armarna över huvudet för att ta på sig en tröja xD Haha, så jag gick tillbaka till sängen och sov några timmar till. Gissa om det var skönt! Nu sitter jag här och försöker plugga, men det är lite svårt. Jag letar material till ett argumenterade tal och jag vet hur jag ska kunna lägga upp det... Men hittar fan inga källor! Hårt liv, hårt liv. Fast fick välja att hålla talet nästa vecka istället, vilket känns skönt. Då kanske jag kan fråga min lärare om hur tusan jag ska hitta en bra källa.
 
Ni kan senare se fram emot, som jag nämnde tidigare, en del nice inlägg. Boktips, filmtips, musik, pandor. Ja, massa sånt. Kanske lite mer "From this to that!" ;) Så stay tuned!
 
I just couldn't help my self, haha.
 

Mooooorning!

Godmorgon! :)
Jag hade tänkt stanna hemma idag, men man är väl Viking?! Dock så svettas jag utav att klä på mig så jag börjar trots allt fundera på ifall det här var en bra idé... Hmm... Aja, jag fick en känsla av att jag inte skulle plugga om jag var hemma, och det är ju inte så bra. Så jag går till skolan och försöker överleva dagen (ytterst tveksamt) så hörs vi senare :3 

Har en känsla av att det här kommer vara jag idag (Y)

Förbered er..

På trubbel! Eller..ah, kanske inte... Men på lite randomness-inlägg ^^Tänker tipsa om lite böcker osv och posta lite random fakta om mig som kanske kan vara kul att veta, nämna något kul om min bok. BahBAM!
Men nu ska jag göra mig i ordning och sedan läsa innan det är mitt i natten så att jag får lite sömn i alla fall, hehe. Hur kan en bok man läst två gånger tidigare vara så uppslukande och bra?!
superrandom men mysig höstbild ^^

Mjaou

Hej! Är på väg hem just nu, har inte haft ork/tid/minne (xD) till att skriva. Knas knas. Men ska nog sitta och förbereda lite roliga inlägg när jag är hemma, för guess what! Jag fick sluta tidigare idag, yei! Så kommer faktiskt hem i en normal tid (Y) now, if you'll excuse me, så ska jag vänta på bussen och lyssna på awesome musik.

Bild tagen förra veckan ^^

School today

Godmorgon alla 'pigga' >.< eftersom att jag tänkte prova att gå till skolan idag så var jag tvungen att vakna vid halv sex.. Yippie...
Dock blev jag klar tidigare så ska lägga mig ner igen, hehe. Lång dag idag, men ska försöka uppdatera något kul på mina raster! If you'll excuse me, I'm going back to bed now.

Cats<3

Going to bed with a smile on my face

Över 200 unika besökare idag, sjukligheten har minskat, mysig bok att läsa och asbra anime. Japp, jag kommer verkligen att somna med ett leende på läpparna ^^ Jag är liksom hon som blir lycklig över 7 unika besökare så ni kan tänka er bara den extasen, hehe.
Och btw; animen jag tittar på heter Kuroko no Basuke. Det är galet bra och har du någonsin spelat en lagsport så kommer du verkligen att bli lite lött beroende (tehe). Jag skriver mer om den sen när jag tittat färdigt!
Nu ska jag göra mig klar för sängdejt, so have an awesome time and Pandtastic dreams<3 ^^
 

Music can cure anything

Till och med världens förkylning! Så kan väl bjuda på några utav mina bästaste låtar atm osv :)
 
Och jag kan ju dessutom förvarna om att det kan bli en hel del miley cyrus-låtar på bloggen..cuzz...her new album..is EPIC!<3 ^^

That moment

När jag helt plötsligt har haft 131 unika läsare på en dag. Det är rätt så sjukt! och jag har inte bloggat något än för att... Jag har läst mer än en halv bok idag... Ja, jag har problem och nej, jag har inga planer på att åtgärda dem! Men något jag måste åtgärda är;
1. Mitt äckliga hår. I really need a shower.
Och 2. Mitt galet stökiga rum. Mina föräldrar kommer över till Stockholm i helgen och ifall mitt rum ser ut som det gör nu så kommer de att skicka mig till en internatskola hos ett gäng stänga nunnor i England eller nått, haha!
Hoppas också att ni tyckte om delen av "from this to that" som jag skrev. Gjorde den sent igår kväll så om något är knasigt skrivet så skyller jag inte bara på snor i hjärnan utan också på tröttheten ;) nu ska jag läsa klart kapitlet jag är på och sedan duscha,, bahBAM!

Random asgulligt flingpaket jag hittade förra veckan ^^ pandaaaaa<3

Måndag

Halloj!
Måndag idag, men jag stannade hemma från skolan idag. Igår (hela helgen egentligen) så mådde jag bajsdåligt. Knas med halsen, genomförkyld. Ja ni vet, hela köret.
Jag har spenderat morgonen med att försöka få upp en marmeladsburk... Det gick inte så bra. Alla kommer nu med tips på hur jag skulle gjort, men jag åt min frukost för två, tre timmar sen, haha. Hårt liv.
However så ska jag plugga lite nu under dagen och läsa massa, men ni kan förvänta er några uppdateringar i alla fall :) have a pandtastic time!

The evil burk of marmelad!!!!

From this, to that!

Mandy;
"Jag har linser" muttrade Taylor till svar. Mandy log av att vara underhållen. Fredagen skulle bli den bästa dagen på länge. Hon kunde knappt vänta tills hon fick se Zacks snopna min, eller resten av skolans ansiktsuttryck heller för den delen.
 
Taylor:
 
Hela grejen kändes så underlig.Taylor stod i kläderna som Mandy valt ut till henne och stirrade på sin egna spegelbild. Flickan i spegeln var en del utav Taylor som hon alltid velat dölja för alla andra. Det var en del av hennes personlighet som hon kunde låta sig själv tas upp utav när saker och ting blev jobbiga. När tysta och blyga Taylor inte orkade vara så himla tyst och blyg längre så kunde hon åka iväg till sin pappa som bodde i stan. Där kände ingen henne så som hon varit sedan hon var ett barn. Hennes vänner där kände henne som en sprallig, galen tjej som älskade att festa och ha kul. Taylor var verkligen båda två utav de där flickorna, men att vara den lite mer festliga delen utav sig själv i den lilla småstaden hon vuxit upp i kändes så fel på så många sätt.Och nu skulle hon gå till skolan i korta shorts, magtröja, klackar (!), och tillfixad i både hår och ansikte. Hon hade håret utsläppt, men i mer korkskruvade lockar än de vanliga vilda lockarna. Hon hade smink och lösögonfransar (Taylor trodde hon gömt lösögonfransarna väl längst ner i sån byrålåda men Mandy hade ändå lyckats hitta dem på något konstigt sätt). Hon såg ut som en vardagligare version utav sitt 'vilda' jag.
 
När Taylor kommit fram till skolan gick hon direkt in istället för att vänta på Zack och visade upp sig för skolan. Allt ingick i steg ett utav planen; bara början, som Mandy kallade det. Det fanns inte en enda person i korridoren som inte tittade på henne. Hon kände hur kinderna hettade till och böjde genast ner huvudet. Mandy skulle få för det här.
    Väl framme vid sitt skåp vågade Taylor äntligen andas ut. Vid sitt skåp kunde hon åtminstone vända ryggen till alla som stirrade på henne. Allt det här för en kille, tänkte hon bittert. Det var då hon hörde hans röst och allt ljud i korridoren dog ut. Alla irriterade känslor blev som bortblåsta. Han ropade hennes namn och kom springades mot henne.
"Taylor! Där är du ju!" Zack stannade framför henne och hämtade andan. "Jag vaknade tidigt idag och kom i tid för en gångs skull, men när du inte stod där trodde jag att jag tittat fel på klockan eller något". Det var då han reflekterade över hennes ansikte. Och sedan hennes kläder. Och därefter hur mycket av sig själv hon faktiskt visade upp. Han spärrade upp ögonen och hakan hängde.
"Vad i helvete..." sa han lite tyst medan han granskade henne. Det var oerhört pinsamt att bli så inkollad utav sin bästa vän, men hon tvingade sig själv att vara kall och kontrollerad, som Mandy sagt.
"Jag orkade inte vänta på dig idag bara" svarade hon kort och gick sedan där ifrån med långa kliv. Mandy mötte henne i korridoren.
"Wow, du ser verkligen..wow! Och Zack.." sa hon och såg belåtet på medan Zack såg dum ut, fortfarande ståendes vid Taylors skåp. "Jag är officiellt ett geni" sa hon sedan stolt och började gå lite snabbare. Taylor himlade med ögonen, men ett litet leende smög sig fram på hennes läppar när Mandy uppslukades av sig själv. Steg ett utav planen hade trots allt fungerat bättre än vad Taylor ens vågat föreställa sig och hon höll sedan motvilligt med om att Mandy visste vad hon höll på med. Mandy blev som ett litet barn på julafton och hennes ögon glittrade när hon vände sig mot Taylor och sa att de snart kunde inleda steg två; dissen.
"Om han kallar det där en diss, så kommer han kalla den riktiga dissen för helvetet!" Taylor stirrade förundrat på Mandy innan hon svarade.
"Jag är orolig för dig, vet du det? Jag tror att du behöver hjälp". Mandy ignorerade henne, precis som vanligt, och började babbla på om att deras naturkunsapslärare ställde för höga krav på de nya eleverna. Taylor skrattade och lovade att om planen skulle fungera så skulle hon hjälpa Mandy med ämnena hon hamnade efter i. Mandy log belåtet och varnade Taylor om att hon skulle få mycket att göra. De skrattade båda två tillsammans på väg in till första lektionen, medan stackars Zack fortfarande stod vid Taylors skåp och såg dum ut.
 

Söndag kväll och...

... en av"veckans bloggläsare" på Johanna Hofhs blogg! Mjaou vad glad jag blev ^^
Med tanke på att Swefilmer inte velat vara min vän och låtit mig avsluta en enda film ikväll så kompenserade det här upp det skapligt alltså. Och jag har faktiskt lovat mig själv att om jag skulle 'vinna' (känns inte som att jag kan kalla det för att vinna..fett knas,, skyller på snor i hjärnan) så skulle jag blogga mycket mer, so here it goes!
Ska skriva ihop en kort del utav "From this, to that" och börja blogga oftare (Y) 
Känns som om jag vunnit en skönhetstävling och att jag håller mitt töntiga tacktal...vi glömmer det här inlägget va?
 

Ut på äventyr!

Ja men nu ska ni få höra! Jag ska ut på äventyr, jippie!! Tågen mellan Södertälje och rönninge är inställda så jag får åka buss och tunnelbana till skolan. Jevlar vilket äventyr. Det här ska bli kul. Jag lovar.
Haha det är ju bra att veta alternativa resvägar, right?
Hoppas hur som helst att jag hinner till skolan i tid nu. Jag har nämligen ingen aning om hur lång tid det här kommer att ta. Jag vill ha lunchen </3
Men nu ska jag sluta med det här jätteflummiga inlägget och skjuta ett av barnen här med en gustavskorv.
Jag gillar inte barn...

(I ett försök att göra mig på bättre humör när ungen gör mig döv)

Pluggeliplugg

Jag har en uppgift i skolan som ska in imorgon och det var tydligen 100 saker jag missat att göra, så jag får helt enkelt sitta och hetsrita lite modeteckningar så här på kvällen!
Jag gillar inte att visa upp plagg jag designat på internet men ni kan få se en av mina modeteckningar bara för att jag är så snäll, haha! (Ödmjuk som jag är)

Och ignorera snälla hur jag tecknade huden xD hittade inga bra färger hemma så fick nöja mig med dålig skuggning, men bättre det är kritvitt.

Klumpig Blobb

Hallo!
Onsdag; halva veckan, yei!!
Dock så känns idag som en knasig dag. Jag känner mig som en klumpig Blobb-hög. Fråga mig inte vad det är, it's just me today, key? XD
Ni vet hur man kan känna sig så himla smidig och awesome vissa dagar? Well, det är exakta motsatsen till hur jag känner mig idag. Haha, så ja... Happy wednesday from your one and only Blobb!


Friday FFS!

Äntligen fredag ^^ sova ut (i alla fall lite), mysa vid TV:n och i mitt fall; åka hem! Jag tycker det är mysigt att åka tåg, och det lär bli extra Nice eftersom min syster möter mig på Sthlm C och tågar med mig. Jag har saknat mitt tågsällskap :3

Idag blir det dock inget läsande på pendeln. Eller jo, men inget bokläsande. Jag måste plugga till mitt svenskaprov på antiken idag. Jag tycker det är superintressant med antiken, speciellt Grekland och deras mytologi, och därför vill jag få bra resultat på provet, hehe.
Men nu ska jag sjunka in i min musik lite, så hörs vi senare! Have a pandtastic time<3

Haha random och awesome bild jag hittade igår.

Så att eeeh..

Färdigpluggad för idag, yei! Det tog ju bara några timmar...
Jag ska göra allt för att klämma in ett "From this, to that!" avsnitt imorgon, men har ett prov och lite skissarbete som ska vara klart tills på fredag, så don't hate on me ifall det blir kort. Inga namn nämnda (MATILDA) :)
Nu ska jag nog bara chilla, dricka vatten och läsa tills jag ska sova vid 9. Hårt liv som gymnasieelev, haha. (jag stavar som jag vill)

 knasbild från här om dagen.
Have pandtastic dreams<3
 

plugg

Ni vet det där ögonblicket när man är slut som artist, måstte plugga för att man har en deadline och man bara känner att livet suger? That's me at the moment!
Jag yttrade precis ett antal 'grova' svordomar och sa sedan att jag hatade mitt liv. Det är ingen underdrift. Idag är ingen pluggdag. Idag är en "äta kall korv och dricka trocadero och glo på anime/film/serie"-dag. Helvete.
Jag tycker att det är okej av mig att skriva av mig på bloggen när jag redan klagat på facebook en gång idag. Ni vet, variation och så vidare.
Någon mer än jag?

Onsdag vettu!

Hej alla asglad och pigga människor! (Man lär ju vara positiv, det är ju lillördag, meaning; ok att äta godis)
Står och väntar på en buss som ska ta mig till Tälje sjukhus :) ska göra en liten röntgen osv och eftersom det är mitt på dagen hinner jag inte till skolan idag. Lucky me, haha.
När jag kommer hem ska jag plugga så blir nog inte allt för mycket bloggande idag heller, prutt på det. Men jag ska nog lyckas göra lite tid (Y) puss så hörs vi sen! 
I väntan på bussen!

Jag är en hemsk människa

Jag bloggar för lite. Jag är helt enkelt för dålig! Min lathet gör det inte enklare för mig att plannera upp så att jag kan träna, plugga, ta det lugnt och hinna med annat också... rööööv
MEN JAG SKA BLI BÄTTRE! Ska faktiskt ta tag i mitt liv osv. Blir ni stolta nu?<3
Haha, är på kanshumör...
However; jag ska snart börja skriva på "From this, to that" efter en massa klagomål från en VISS vän... och..några till... >.> *oskyldig*
Så länge får ni nöja er med den här pandan! ^^
 
Follow on Bloglovin Follow on Bloglovin

Elliz-Panda

Jag heter Ellinor och är en rätt så mysko sak på 18 år. Jag pluggar hantverk textildesign på ett gymnasium i Stockholm, men jag kommer ursprungligen från Västmanland. Det här är främst en motivationsblogg och jag skriver mycket om min viktresa, träning och motivation. Här kommer ni också få läsa om allt i från mode till japan, naglar till böcker och självklart Pandor♥ Hoppas ni gillar bloggen, have Pandtastic time!
RSS 2.0