Måste..skriva..av mig!

Jag är så LACK på min jävlans huvudvärk! GAAAAH!!
Jag har ont i huvudet JÄMT nu för tiden. PÅ RIKTIGT!!!! Blir galen! (ojoj många utropstecken och stora bokstäver, this shit must be serious).
Jag använder mina glasögon bättre, så det är inte anledningen, jag dricker vatten och äter som jag ska, så det är inte heller problemet. Problemet.. ÄR... att jag är så sjukt spänd i min rygg och nacke att jag får GROV spänningshuvudvärk. Vet ni hur ont det gör? Jävligt ont. Det börjar som lite lätt irriterande och sätter sig bakom ögonen/tinningarna. Sedan blir den bara värre...och värre...och VÄRRE! Och om ofta kommer huvudvärken tillbaka dag två, trots att den ska vara bortmotad av vila, tabletter, vatten och glasögon. Men Icke... Och kommer den inte tillbaka dagen efter så kan du ge dig FAN på att den kommer två dagar efter. Jag har ont i huvudet varje eller varannan dag, and it's friggin killing me. The amount of hate...
Så.. Då har jag dampat loss. #AllaViSomHarHeltGaletMycketHuvudvärk -.-
 

My morning



Rubrik osv

Halloj!
Sitter och väntar på att det är dags att gå ner till bussen!! Ska träna Box på actic... med huvudvärk.. haha så vi får se hur det går xD 
Jag har haft tillfällen att blogga, I'm not gonna lie, men jag har inte orkat/inte haft något att skriva om...
Okej, nu ljög jag. Jag har bara inte orkat!
Jag har en del deadlines nu i veckan.. En engelskauppsats på 2000 ord om varför man ska läsa, redovisning imorgon om ris och så ska jag bli klar med mina skisser och min line-up... haha intressanta ämnen va? ;)
Anyway; jag satsar på att börja uppdatera bättre nästa vecka för då har jag räknat med att jag ska börja arbeta på det här projektet till min praktik så kan kanske börja berätta lite mer ingående ^^
nu ska jag bara ligga stilla med huvudet tills jag ska gå ner till busse, tuddeloooo!
en halvrolig bild jag hittade igår xD
 

Back on track

Halloj!
Allt känns så sjukt bra just nu!! Känner mig verkligen back on track. Ska idag iväg och träna box för första gången på typ tre veckor. Har inte trånat sedan jag blev sjuk så är megataggad!
Moffat i mig en questbar och längtar efter min celsius ^^Här ska köttas!
Trots träningsuppehållet så har jag fortfarande fått bra resultat då jag ändå skött min mat och klarat av 21-days challenge (som jag skrivit om tidigare). Är verkligen så stolt att jag klarade det. Det var inte ens speciellt svårt haha. Man klarar mer än vad man tror ;)
Innan jag avslutar det här inlägget så tänkte jag också berätta att min uppdatering kommer att öka, men den kommer mest bestå utan träning och skolgrejer! Jag har nämligen min praktikplats färdig och jag ska få sy upp kläder till ett stort event i slutet av november. Kommer berätta mer senare, men är inte säker på vad jag får säga och inte haha, men bloggen kommer fyllas av design och träning ^^Ska dessutom starta en till blogg med en tjej i min klass som ska ha praktik med mig, som bara ska handla om det vi gör, lite "reklam" för eventet osv för att det ska spridas! Hope you're psyched :'D
me atm!

Story Of My Fucking LIFE

 

Moodboards, skisser och mönsterkonstruktion

Det är tre av många saker jag får göra i skolan!
Insåg att jag inte tagit upp det speciellt mycket i bloggen så kan väl bertta lite mer om vad jag går för linje osv :)
Jag pluggar alltså på Designgymnasiet i Sickla och går sista året på linjen Hantverk Textildesign. 
I skolan har jag fått lära mig (och lär mig fortfarande) allt jag behöver veta om Textila material, hur man konstruerar mönster från grunden eller gör om grundmallar, vi har gjort olika projektarbeten i samarbete med olika event och företag. En sådan sak som kommer årligen är att vi på skolan i år ett och två syr kläder/kostymer/dräkter till något som kallas Nobell Night Cap. Detta är då en av efterfesterna till Nobellfesten och det är en ny högskola varje år som anordnar den och det är alltid ett hemligt tema som vi syr efter. När jag gick i ettan så var temat Cirkus och förra året var det jorden run med några bi-teman. Alltså var varje rum ett nytt tema skulle man kunna säga. Japan, under ytan, amazonas m.m.
I år behöver jag inte vara med då treorna ändå har så pass mycket med gymnasiearbetet! Ska faktiskt bli rätt skönt eftersom att Nobell är extremt tidskrävande.
Jag kan skriva ett annat inlägg om gymnasiearbetet eftersom att det kommer nog bli rätt mycket text det också hehe ^^
En väldigt dålig bild på min första moodboard någonsin xD En moodboard är då en inspirationsbild typ som man försöker fånga upp en känsla och/eller tydlig bild på vad man inspireras av när man skapar en kollektion. Dessutom ska man visa upp sin färgskala. Jag brukar göra rätt så övertydliga moodboards.. ;)

Halloj!

Jag vet, jag vet. Ingen uppdatering, och jag är jätteledsen (och nejd et säger jag inte för de få läsarna jag har skull xD). Men jag vill satsa på skolan och träningen och kosten och allt sånt just nu. Jag har så mycket att jobba för! Mitt sista är på gymnasiet och jag vill verkligen ge ALLT! Jag vill ha bra betyg jag känner mig nöjd emd, jag vill lyckas bra med mit gymnasiearbete, som btw ska vara en kollektion! Skit kul ^^
Sen så vill jag jobba på mig själv och nå mitt mål; happy! Jag vill vara glad över mig själv och för att klara det så måste jag sköta kosten och träna regelbundet och allt det här tar upp typ all min fokus. Är svintrött när jag kommer hem och har inga problem att somna mellan 9 och halv 10 på kvällen. Bloggar om jag känner mig motiverad och att jag har tid. Nu ikväll lär det kanske bli några blogginlägg för att dels;
-Kompensera upp massa saker jag vill ha ut ur min skalle och ner i text!
-Jag ör sjuk och börjar få lite brist på saker att göra, haha!
Så ah, blir kanske, sammanlagt med detta, tre blogginlägg ikväll elelr ett tidsinställt imorgon. Vi får se :)
En snap..som säger mycket! ^^Btw, så är jag blond nu, Work in progress, ska bli blå om ett tag.
Follow on Bloglovin Follow on Bloglovin

Elliz-Panda

Jag heter Ellinor och är en rätt så mysko sak på 18 år. Jag pluggar hantverk textildesign på ett gymnasium i Stockholm, men jag kommer ursprungligen från Västmanland. Det här är främst en motivationsblogg och jag skriver mycket om min viktresa, träning och motivation. Här kommer ni också få läsa om allt i från mode till japan, naglar till böcker och självklart Pandor♥ Hoppas ni gillar bloggen, have Pandtastic time!
RSS 2.0