Fullt Upp!

Hallå!
 
Jag vet att det varit tyst på bloggen, men det är också för att jag haft så mycket att göra. Jag har fått jobbat på Espresso House tre gånger nu! Hur kul?! Så jag har velat fokusera på det mycket och jag hade en jobbig vecka förra veckan. Men börjar känna mig back on track och jag hoppas att uppdateringen ska återgå till ca ett till två inlägg/dag ungefär ^^
 
Tränade box idag,så jävla roligt! Helt sinnes vilken underbar energikick det är i vardagen. Är helt slutkörd så klart men ser fram emot ett till pass på onsdag. I morgon bitti ska jag gymma lite innan det bär in mot stan för att träffa Frida, yeii!
 
Men kåmpisar, eftersom att jag gick upp halv 6 i imorse så är jag trött och borde helt klart börja försöka sova lite. Uppdatering i morgon blir nog mot kvällen skulle jag tro. Jag ska jobba på onsdag igen sen (håller på med min lilla inskolning) så lär hamna i säng i tid, så det är prio ett! Men blir det sent från Frida så ska jag försöka blogga på pendeln.
 
Tills dess! 
Ignorera att jag ser helt vindögd ut :)

Kvällspromenad ❤️

HejsanHoppsan!
Tittar in för ett litet godnatt-inlägg. Ska äta lite popcorn och sen sova, så blir inge mer än så här för idag!

Det blev en tur till Avesta och en härlig kvällspromenad. Bilder på det jag köpte kommer imorgon och bilder från kvällen kommer nu. Ha en bra kväll!!







Ja, kassa mobilbilder, lev med det!
Så härligt att kunna känna hösten i luften ^^

Höstig Dag

Hola!

Det är ett riktigt ruskoväder ute, så mysigt! Det enda dåliga är väl att min morgonpromenad blev lite, relativt asmycket, inställd. Men men! Det får endast bli tabata idag då och så får man väl hoppas att alla andra tävlande på fitbit inte går typ 30 mil idag T-T
Har inga speciella planer idag, ska som sagt träna, eventuellt ta en tur till Avesta (VILL HA EN HÖSTKAPPA!!!), plocka lite på rummet eftersom det alltid blir stökigt när jag kommer hem med resväskan, äta... haha jätteroligt eller hur? ;) Men stay tuned, det kan komma något extra inlägg under dagen!
Ska försöka ta fler, BÄTTRE, rött hår-selfies, men än så länge får dessa instabilder duga <.>

Studenten <3

Tänkte bjuda på lite härliga studentbilder! Bara för att jag kan osv.
 
 
 
 
Flera kommer i ett annat inlägg :)
 

Kommande Veckan

Hola!
Helgen har varit bra, är väldigt trött bara. I had a blast working at Espresso House! Det var kul, men ansträngande (duh? Mycket information att ta in och många intryck att ge, det tar på energin) men hade som sagt kul och hoppas verkligen att jag kommer få jobba där i framtiden. Skulle vara en sån rolig möjlighet samt att de verkar ha sjukt bra sammanhållning på just det där stället, härliga tjejer :) Ska ev. få några till prova på-pass inbokade!
 
Imorgon ska jag träna och skicka iväg mail (FUN RIGHT?!) men också; mina 4 veckor utan choklad börjar. Ska ENDAST äta kakao, och inte heller det i någon överkonsumtion. Inga proteinbars; ska hellre köpa frukt eller proteinpudding (ja, den "chokladen" får jag äta, inte heller i överkonsumtion). Ska satsa påmycket bananglass, te (som jag håller på o lära mig o dricka), vatten<3 och övrig frukt. Ska även dra ner på pepsiMAX-andet och energidryckerna (främst så dricker jag mycket celsius och sockerfri redbull). Så mycket onödiga pengar. Just nu när jag inte har något inkomst måste jag börja tänka mera på ekonomiska alternativ. Är jag suger på pepsi kanske jag köper en loka istället för en MAX. De brukar generellt vara billigare.
Nä men jag är allämnt astaggad på det här. Sköta mig bra som attan efter en riktig slappar-helg.
Har för övrigt också färgat håret rött (well, atm så är det en mörkrosa färg med röd ton, vet inte vad som hände -.-).
 
Ska gå och lägga mig ganska snart nu i alla fall då jag ska gå upp och gå runt sjön med bästa Matilda imorgon. STEG!! wööö (fitbit-nörd).
Godnatt panda-lovers ^^
 
Kass bild på håret.  MEN TITTA VAD DUKTIG JAG ÄR; LADDAR ÖVER BILDER OSV!

Södertäljeoch Provjobb

Halloj!
Sitter i köket i Södertälje och har precis ätit. Skönt att vara hemma. Haha, det är så knäppt att Norberg känns så hemma, men Södertälje också gör det OCH jag börjar känna mig hemma när jag är hos min pojkvän också. Jag har många hem helt enkelt!
 
Dagen har i princip bestått av resande. Åkte buss från Norberg strax innan 12. Tåget gick 12.41. Köpte en macka på TC. Åktependel och buss hem till Tälje. Tog det lugnt och åkte till Södertälje C/gymmet. Gymma. Åkte tillbaka hem.
Asså xD Mycket resande! Men det var helt klart värt; så skönt att gymma! Har verkligen saknat det. Hoppas verkligen jag får det här jobbet, så kan jag börja med box igen OCH gymma :'D *It would be so amazing*
 
Oh well, ska sluta tråka ut er. Ska försöka läsa igenom dokumenten som EH har skickat så att jag är så pass förberedd som möjligt sen ska jag nog gå och duscha och lägga mig!
Image by oliversymens (License)
som ni ser, inte min bild. Gah, måste bli bättre på att ladda över bilder ._. (det har jag sagt i typ över 6 år btw så..)
 

Mot Stockholm!

Imorgon bär det av till El Stockholmo!
Först ska jag åka till Södertälje, gymma lite <3 och sova där under natten. På fredag blir det att provjobba på espresso house (SO EXCITED!) och efter det blir det älvsjö och pojkvänshäng ^^
Är på toppenhumör idag verkligen, även om jag är trött.
Just nu håller jag på med mat för hela familjen. Ska också testa göra sötpotatisstrips YUM. Länkar videon som jag använt mig av. Gillar hennes kanal, hon har många bra tips och idéer!
 

Så jävla glad!

Är helt sinnessjukt glad!
Tidigare idag var jag hur deppig som helst, allt kändes skit. Men precis när jag kom he från att ha cyklat ner på affären får jag ett underbart samtal; jag ska få provjobba på espresso house! Gah! Så sjukt glad, allt vände verkligen till det positiva. SÅ på fredag blirdet provjobbning. Veckan kommer nog gå segt med tanke på hur mycket jag bara vill köra på.
Kan det bli fredag?!
förlåt för att jag använder den här bilden för mycket!

Bra Dag!

Saker och ting blev bra idag till slut. Fick rummet städat, tränat, hållit koll på maten via lifesum,fått hårfärg köpt åt mig (hohohohoho).. så nu är detbara att ladda inför helgen där Arvid kommer mellan fredag och lördag och storasyster kommer mellan fredag och söndag då hon fyller år<3
Förhoppningsvis får jag i färgen i håret redan i helgen, är så galet trött på att vara blond, haha.
Nu ska jag dricka upp min mumsiga kvällssmoothie och kanske se ett animeavsnitt eller två. Vi hörs imorgon!
En superdupermega-arkivbild haha

New Beginning

Det är svårare att blogga än vad man tror!
Jag trodde det skulle kickstartas ordentligt när jag inte har någon skola, men oj så fel jag har! Det händer ju typ inget i mitt liv, haha!!
Men jag ska försöka komma med dagliga uppdateringar, både om min vardag och motivation och träning. Jag vill börja med youtube också, så kan vara en idé att ha en ordentlig blogg tills dess!
 
Vad har hänt sedan sist? Jag har:
- Tagit studenten
- Varit till Samos, Grekland
- Varit på två arbetsintervjuer, ett för en resturang i Stockholm och en för espresso house
- Börjat dricka spenatsmoothies (är megaimponerad)
- Börjat träna mer styrka, vilket är kul
- Blivit mer och mer nördig över youtube (har något typ av hat-kärlek för det)
- Insett att jag och min pojkvän snart varit tillsammans i 1 år (mitt längsta förhållande mah gash!)
- Hittat massa roliga recept
- Flyttat (förhoppningsvis) tillfälligt hem till mina föräldrar i Norberg
- Gjort mig av med saker (oh if you only knew how hard that is for me)
- Sommarjobbat (sålde jordgubbar)
 
Så... ah, det var väl allt sedan sist tror jag (allt relativt västentligt iaf!).
Jag ska försöka bli bättre på att ta bilder också, ugh... But it's haaaaaaaaaard *cries*
ohwell...
Ska sluta svamla och börja jobba (på vad fan jag ska uppdatera om haha). Nej men det kommer nog bli en hel del om träning och hälsa osv då det är i princip vad min vardag består av; viktkampen, hälsotänket, träningstips etc.
Faktiskt ganska taggad!
Gamla men bra motivationbilder (Y)
Follow on Bloglovin Follow on Bloglovin

Elliz-Panda

Jag heter Ellinor och är en rätt så mysko sak på 18 år. Jag pluggar hantverk textildesign på ett gymnasium i Stockholm, men jag kommer ursprungligen från Västmanland. Det här är främst en motivationsblogg och jag skriver mycket om min viktresa, träning och motivation. Här kommer ni också få läsa om allt i från mode till japan, naglar till böcker och självklart Pandor♥ Hoppas ni gillar bloggen, have Pandtastic time!
RSS 2.0