Låg uppdatering

haha det är nog min mest valda rubrik EVER xD
Nä, men anledningen nu är för att jag fokuserar på mig själv. Jag försöker ligga bra till i skolan, sköta träning och kost samtidigt som jag ska hitta ett jobb/sommarjobb och hinna träffa familj, vänner och pojkvän och få 8 timmars sömn varje dag... HAHAHA! ._.'
Går väl så där. Har inte träffat Arvid på en vecka nu, men på tisdag ska vi ses. Han skulle träna med mig så det ska bli kul ^^ 
I övrigt är jag ganska omotiverad faktiskt, men i helgen blev jag frusterat förbannad på mig själv. Det är inte så jävla svårt att slå sig själv på fingrarna och abra låta bli. Nu har det varit extra svårt för att jag inte haft pengar så har inte kunnat dricka celsius vilket är en liten "unna mig själv"-grej... Sedan blir jag också alltid lite lat när jag är i en relation. Det är så lätt att lägga på sig när man får pojkvän! Jag vet att jag itne är den enda. Man har liksom någon som älskar en för den man är oavsett vad, men jag har gått upp några kilo nu (ingen ENORMT, men lite julkilon och lite pojkvänskilon) och jag är inte alls bekväm i mig själv längre. Just nu bara är jag liksom. Jag är varken glad eller ledsen, bara lite sur på mig själv. Men jag ska skärpa mig. Jag har 18 kr tills på fredag jag får pengar och dem ska gå till pepsiMax och frukt.  Så är det med den saken!
Jag saknar att vara motiverad och superpositiv. Jag hatar att det är så svårt att sköta kost när jag är i skolan. Jag hatar att jag redan är stressad över gymnasiearbetet... Har till april på mig att sy 3,5 outfit, varav 1 jag inte kan börja påå förrän jag själv förändras kroppsligt (studentklänning). BAJS
Men nya tag, jag ska slå mig på fingrarna, imorgon ska jag träna tabata, det ska bli kul. Så det är bara att köra 110% och om inte det funkar så kör jag 120. Inget får stoppa mig. Inget kan vara viktigare än mitt eget välmående. Ingen chokladbit, ingen sötsak är viktigare än att jag är bekväm in my own skin.
 

DamnShitPoopShit!

Har sådant godissug, dööör! 
Gjorde misstaget och följde med min kära pojkvän in till en 1200 godissorters-butik i lördags ._. Spenderade alldeles för mycket pengar och det blev massvis över... som nu står i mitt skåp... och ropar på mig <.<
Det är så sjukt jobbigt, alla med ett ordentligt sockerberoende, eller cigarettberoende (hört att de ska vara ganska lika) förstår mig. Hade ju jobbat bort mycket sockersug, men det kom tillbaka över jul (surprice) och nu är det extra jobbigt. 
Jag har två röster i mitt huvud, den ena läser upp orden "From now on I'll make good decisions!" om och om igen, det som jag sa till mig själv när jag kände mig dålig. Den säger också att jag klarar det och att jag måste hålla mina löften om att jag bara får fortsätta äta ddet där godiset i helgen. Den andra rösten säger att skit samma! några bitar kommer inte döda dig!! Du kan ta några stycken, sen när du känner dig trött så ställ undan skiten igen.
Gissa vilken röst man vill lyssna på?? <.<
Men jag har en mörk choklad som jag måste äta upp innan jag får ens överväga en enda liten godisbit. 
Åh vad jobbigt det är! Det är evrkligen som om två sidor sitter och drar i mig och skriker i varsitt öra... Hemskt vad socker kan göra med dig egentligen.. Men dricker vatten, kanske tar en frukt, ska göra i ordning min morgonsmoothie...
Jag ska kämpa vidare och snart åka iväg på träning. Förhoppningsvis går det över, dock har jag bara sovit 3,5 timme så känns vemodigt måste jag säga...
Hade tagit min celsius om det inte bara var en halvtimme. Kommer aldrig kunna träna ur mig koffeinet på 30 minuter! #Koffein- och sockerkänslig
gaah, älskar mitt hår!

Running

Förstår ni hur mycket jag saknar att springa? Det gör verkligen ont i mig. Vill bara ut i friskluften och springa springa springa! Nu kom det ju snö och sabbade alla chanser till en kall joggingtur med andningsproblem, men men! Box är nu igen på tisdag, vilket kommer vara amazing! Bpx och löpning (och långa powerwalks) är det jag älskar! Alla gnäller över att göra cardio; jag längtar efter det. Förstår inte människor som hatar att springa (majoriteten av alla jag snackar med). Att springa sitter bara i huvudet. Det handlar om att hålla ut till andra andningen och orka mer än vad man själv tror. Du kan chocka dig själv med vad du klarar!
 

Update

Hola!
Jag känner bara att med all min motivation jag alltid har så måste jag få ut det så att mina vänner inte tröttnar på mig, haha. Så jag tänker nog offeciellt börja kalla det här för min motivationsblogg, främst med fokus på träning och fitness osv. Det är i princip det som jag tycker är roligast att skriva om och kanske för er att läsa om. Slänger in lite musik-tips, film-tips och jag ska försöka komma igång med mina bok-tips också, men..let's face it; det är mycket roligare att tipsa om böcker osv när man har över 10 läsare ;)
Jag ska försöka uppdatera oftare, vilken nu också offeciellt är ett mål med 2015 för mig. I ett anant inlägg ska jag skriva lite om mina sommarplaner. Stay tuned!
Looooove having blue hair btw
Follow on Bloglovin Follow on Bloglovin

Elliz-Panda

Jag heter Ellinor och är en rätt så mysko sak på 18 år. Jag pluggar hantverk textildesign på ett gymnasium i Stockholm, men jag kommer ursprungligen från Västmanland. Det här är främst en motivationsblogg och jag skriver mycket om min viktresa, träning och motivation. Här kommer ni också få läsa om allt i från mode till japan, naglar till böcker och självklart Pandor♥ Hoppas ni gillar bloggen, have Pandtastic time!
RSS 2.0