Dag 7

Asså, hallå?! Jag har klarat av dag 7 av min challenge utan större problem? Jag älskar att jag känner hur mitt sug för godis försvinner mer och mer. Det är väldigt tröstande att jag har mina questbars att ta om det känns outhärdligt. 
Det känns dock väldigt konstigt att jag ska vara tillbaka i skolan imorgon... Sovmorgon i två veckors tid.. Gah! Dags o vakna kvart över 5 igen, höhö... men det är snart lov igen, så jag ska inte gnälla! Jag måste direkt sätta igång med mitt gymnasiearbete samt förbereda för min presentation jag har på tisdag. Jag har inte kommit så långt som jag borde, men med allt det här som flyter på och med mamma som kommer ner med symaskinen till Sthlm så tror jag inte det kan bli nå bättre!
Jag har förenklat en del av mitt gymnasiearbete för mig så det här går nog bra. Studiedag på onsdag också; vilket förhoppningsvis ska leda till besök på diverse tygaffärer. När man har tyget så bli man mer motiverad att sätta igång och göra sina mönster, och en studiedag när jag ändå inte kan vara i skolan är det perfekta tillfället att ta tag i det.
 
Ska kolla upp chiachokladpuddingsreceptet och se ifall jag kan göra en mindre sats (vi har inte så många frön hemma) och provsmaka. Det kan vara det perfekta mellanmålet för mig att ha i skolan då jag oftast inte gillar skolmaten speciellt mycket.
 
Nu ska jag sluta svamla, ska snart gå och sova.
HA DET SÅ JÄVLA BRA MINA TAPPRA LÄSARE! xD<3
 
 
Lite återanvänd motivation ;) Ha det!

Challenge!

Idag börjar jag en 28 days challenge! Alltså, precis som min 21 days, fast lite längre ;) men blir nog 30 hur som helst (MINST) eftersom att jag vill köra hela månaden ut. Men hur som helst; det börjar idag. Så från och med idag får jag inte äta:
-Godis
-Choklad
-Chips
-Vanlig läsk eller andra väldigt sockriga drycker.
-Tårta/bakelser/kakor/fikabröd
-Glass
-Vitt bröd
-Snabbmat
 

Men jag får äta:
-Questbars
-PepsiMAX och andra zero-drycker
-Frozen Yoghurt eller bananglass (hemmagjord och nyttig)
-Mörkt bröd
-Jordnötssmör<3
-Frukter i mängder
-Naturgodis (ska ändå försöka undvika yoghurtsdoppade saker..)
-Popcorn som är low fat eller kastrullpoppade
 

Det är ganska enkelt. Sköter jag mig så vet jag att jag kommer börja gå ner ganska fort. Sköter jag mig inte, kommer det gå åt helvete (Y) xD Men jag klarar det här. Gör det inte själv heller, har älskade Matilda med mig hela månaden!
Det här kommer bli bra, har en bra känsla kring det här :)
 
 
Follow on Bloglovin Follow on Bloglovin

Elliz-Panda

Jag heter Ellinor och är en rätt så mysko sak på 18 år. Jag pluggar hantverk textildesign på ett gymnasium i Stockholm, men jag kommer ursprungligen från Västmanland. Det här är främst en motivationsblogg och jag skriver mycket om min viktresa, träning och motivation. Här kommer ni också få läsa om allt i från mode till japan, naglar till böcker och självklart Pandor♥ Hoppas ni gillar bloggen, have Pandtastic time!
RSS 2.0