MysPys!

Halloj!
Åkte hem till Norberg igår för lite kåmpishäng och bara mys. För övrigt är jag ledig varje fredag!! bah så att ni vet *smirk*
Jag känner bara att efter ett supermysigt häng igår med Tezzan och Sofia så är jag på topp idag ^^ Har grov träningsvärk efter benpasset i torsdags, men ska snart sätta mig på cykeln lite. Måste trampa på om jag vill få plats emd middagen. Åt grillade mackor eftersom att på måndag tänkte jag börja med en 21 days-challenge. Nästan som lite detox fast med ett uppehåll från vissa saker. Se bilden ^^
Woop Woop! Så saker jag får äta som är lite "extra gott";
-Naturgodis i form av nötter och yoghurt-doppade grejor!
-Kesella, kvarg
-Frukt<3
-Kastrull-poppade popcorn
-kolsyrat vatten + Fun light-saft och eventuellt pepsimax/cola zero. Vet inte än... <o<
-proteinbars, men ska undvika sådanna med choklad, men får nog äta questbars eftersom de inte innehåller något socker, men utan choklad.. haha ehm, så typ...cookies and cream borde väl funka? xd haha vi får se helt enkelt!
-Om det krisar och jag har råd; Frozen yoghurt.
Men som sagt, inget av grejorna får ju innehålla choklad så länge det inte bara är kakao xD
Men nu ska jag sluta tjata om det där och förbereda mig för lite träning, bahbam!

Bra dagar

Så... jag började känna mig ensam och uttråkad. Vad gör världens bästa Matilda då? Tar en spontanresa till Sthlm för att umgås lite emd mig. BÄSTA!<3
Så har haft två härliga dagar med Matilda och därför inte bloggat något. Igår kväll var jag alldeles för trött för att leva, haha, så ja, blev inte mycket gjort efter att ha släppt av henne vid tåget.
Idag har jag tittat på Maleficent (grym film) och röjt lite på rummet. IT WILL STAY CLEAN! Får typ panik så fort det blir stökigt nu mera.. *What happend..* Senare i eftermiddag ska jag laga lite middag och sedan dra iväg på box, woop woop!
Imorgon börjar skolan, jag börjar trean, what, vart tog tiden vägen?! Nyfiken på de nya ettorna och att få träffa alla igen ^^ Nu ska jag fortsätta träningspeppa och börja planera upp min tid, ehe.
Have a Pandtastic day!
mew mew

Taggad och exalterad

 

Panda Party

Hola!
Ska åka in till sthlm idag och träffa Frajdayy :) Ska se om lagerhaus har "to-go-Jars" som jag kan ha typ detoxvatten i osv. Sen ska jag försöka hitta något att ha mina morgonsmoothies i också för mornar när jag inte kan få i mig frukost halv 6 <.> What more to say? hmm, är trött som ett svin och undrar fortfarande hur jag ska överleva dagen! Well then, have a pandtastic time! Jag ska packa väskan och gå ner till Le Buss.
*Varför funkar inte kopplingen till migg insta-konto??* 
.... okej...går inte alls att ladda upp bilder... well then...

Träningsvärken är total

På riktigt. Det där box passet... AJ!
Min rumpa, min mage, min rygg, mina armar, MINA HANDLEDER!
Mina händer skakar fortfarande, men fan, då vet man ju att man gett allt ;) Yogan efteråt var ju skapligt tacksam kan jag ju informera om iaf! Ska hur som helst strax ta mig en sväng ner till affären (igen). "Behöver" choklad for different reasons <o< Hur som helst, skulle helst ha after eight men vanliga affärer är så dyra och ÖoB så långt bort ._. SÅATTEH! får väl bli något annat, eller så kanske jag investerar i en ändå.. vi får se. Ska snålisen eller cravern vinna? Det återstår att se. hohoho how hilarious I am.
Random weheartit

Tralalalala

Hola!
Är trött och seg men idag ska nog bli superbra! (gotta stay positive)
Ska alldeles strax dra mig ner mot affären för att panta lite burkar och kanske hitta något att käkaz till lunch. Trots att jag nyligen åt frukost så måste jag äta lunch också,, ska träna dubbelpass idag på actic. Först Box sen Yoga xD vi får se hur det går..! Hoppas i alla fall att min celsius kommer göra sitt.
Vi får se om det blir någon mer uppdatering. Beror helt på hur jag känner mig.
HUGS!
Jag måste verkligen ladda över nya bilder <.< ... >.> ... V.V ... <.>

Tillbaka i Tälje

Skolan börjar nästa onsdag så är tillbaka i Tälje redan nu så att jag ska kunna komma i ordning och grejer :)
Imorgon har jag två pass på actic inbokade; ett box-pass och ett yoga-pass. Båda är på eftermiddagen/kvällen dock. Hade gärna haft dem mitt på dagen så att det bara skulle avra myspys på kvällen menmen! 
Tanken var att jag skulle få i ordning nu när jag kom fram. Men det är så mycket grejer jag har, jag måste helt enkelt ta lite i taget och förhoppningsvis är det fint till slutet av veckan!
Trowback på fel dag!
 
 

Söndag - Vägning

Vägde mig idag, och blev sjukt besviken för jag itne gått ner något. Har känt mig lättare och mindre så jag tänkte att det kanske är dags att mäta mig, vilket jag är glad att jag gjorde. Hade minskat 2 cm nästan överallt, utom på midjan där jag minskat 3,5 cm! Helt sjukt. Så ska väl bara fortsätta och köra på (inte så att jag tänkt ge upp någonsin, men ah xd). Dagen ska fortsätta och jag ska försöka få in ett lätt träningspass, trots att jag känner mig sjukt seg. Ska nog bara trampa på några km på träningscykeln.
 

Nattuggla

SItter uppe och gör typ ingeting. Fick ett random ryck att se på gossip girl, vilket jag aldrig tittat på förut. Tog mig igenom två episoder och tror det kan vara något för mig att slökolla på :) Har inte haft ett direkt sug efter teen wolf eftersom att 99% spoilas på weheartit -.-
Men jag lär inte bli så mycket mer långvarig. Månen är på himlen men känner mig lite tröttare nu så vi får se helt enkelt. NIGHT!
haha så bäst xd

Molly Sandén - Freak

Såg precis en artickel i nöjesbladet om Molly Sandén och hennes nya låt, Freak. Idag släpptes musikvideon och det har varit stora grejer kring den eftersom att hon är naken. Svårt att beskriva och är inte säker på hur jag ska länka videon här i bloggen så länkar till artickeln ist.
LÄNK ---> http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/rockbjornen/article19333066.ab <--- LÄNK
 

Vissa saker förstår jag mig inte på. Jag kan bara inte förstå hur man kan tycka att Molly Sandén är tjock och borde gå ner i vikt. Hon är en averege sized woman. Hon är helt OTROLIGT vacker och LÅNGT ifrån tjock. Det är sådana saker som orsakar ätstörningar osv bland unga flickor. "Oj, jaha, säger de att hon borde gå enr i vikt och är tjock? Undrar vad de skulle säga om mig då. Jag är väl lite större än henne..?".
Det har varit mina tankar så många gånger.. "Om hon är tjock, vad är då jag?". Det är fan inte okej! 
Okej världen, vet ni vad Molly ser ut som? En HÄLSOSAM, VACKER och helt UNDERBAR tjej. Hon är talangfull och helt galet fin. Nej, hon är ingen "size Zero". Men hur många är det som är en sådan? Och är 100% hälsosamma? Jag vet inte med er, men jag börjar bli riktigt trött på all den här skiten. SCREW THEM! Vi är vackra precis som vi är. Punkt.
 

Intressant Fredag

Ja, sa ju igår att jag fick hoppas på en mer händelserik dag idag... Well, my wish came true...
Missade min bokade tid med Swedbank. Glömde bort att det var fredag! Och det värsta är att jag vaknade så att jag hade hunnit om jag bara kommit ihåg. Men de ringde iaf och jag får komma dit mellan 12 och 15... ugh, hatar sånt här. Pucko-Ellinor!
oh well, finns inget jag kan göra åt saken  så blir väl bara o klä på mig oxh cykla ner till byn.
me when they called...

Dagen

Jag vaknade typ halv tio i morse och låg säkert kvar till 10. Så det blev sen frukost för mig. Åt en jättegod baguett med ost och skinka i paninigrillen. Tänkte: Om jag äter en STOR frukost så behöver jag inte äta nån fjuttig lunch senare och jag kan träna på på min älskade träningscykel!
So I did ;)
Träningen gick bra, chillade galet efteråt och lagade mat till familjen; pannkaka!
Men hade världens kraving idag efter onyttigheter, så tog två pannkakor med grädde och sylt ehe... oh well, lite måste man få unna sig. Kommer inte överskrida kaloriintaget idag ändå och överskred fett med endast 3 g,, vilket jag kan leva med..!
Något mer intressant har inte hänt idag to be honest. Vi får hoppas på en mer händelserik dag imorgon :)
 

Problem

Haha, här kan vi snacka om I-landsproblem.
Jag tränade på ganska bra idag på träningscykelnj och brände 472 kalorier (isch).... Och jag har inte lyckats äte upp dem! Jag har men än hälften kvar (889 kvar) och det här är ofta mitt problem i början när jag försöker komma tillbaka i min Äta-Träna vana igen. Att äta en ordentlig kalorifylld frukost och lunch. Planera min mat efter träningen jag kommer göra. Får helt enkelt äta kvarg och en till smoothie (EN MEGASMOOTHIE!) senare xd
Träningen, på tal om den liksom, gick super! Älskar att märka hur jag blivit starkare i magen nu när jag gjorde hela Plank-workouten för första gången på typ säkert en månad. Progress<3
Här har ni den underbara plankdöden!

Skogsbranden

Ja, här hemma i Norberg har det under de senaste dygnen varit väldigt oroligt. Västmanlands skogsbrand har varit väldigt nära min barndomsstad och varit i riskzon för evakuering. Men igår kom det regn och dessutom har de franska vattenbombsplanen kommit och de ska inom kort (eller så har de börjat nu, har inte lyssnat på någon uppdatering på nån timme) börja vattenbomba området. Jag är rätt lugn nu och även om det inte är över känner jag att Norberg ganska garanterat är säkert.
Därför tänker jag försöka återgå till det normala så gott det går; träning!
Igår var det lite svårt att räkna kalorier eftersom att jag satt inne hela dagen (gick inte att vara utomhus pga all rök) och bara väntade på besked. Det blev massa anime och småätande. Men den "bra" nyheten är att mina grekiska Jelly Pops är slut och de kan inte längre fresta mig, har endast mörk choklad kvar. Jag har ju så svårt att hålla mig borta från godis när allt man kan göra är att praktiskt taget sitta och stirra på godiset och undra om man ska äta eller inte.
Svårt att beskriva "jag äter när jag är uttråkad"-känslan men det har varit en av mina största fällor, men nu ska jag återgå till kaloriräknandet igen. Jag mår inte helt bra av att äta som jag brukade göra heller. Får finnar DIREKT, känner mig oren och ofräsh i kroppen. It sucks. Så nu är det bara o rensa kroppen.
Ska för övrigt börja med detox-vatten också. Tror det kan kännas oerhört fräsht att dricka på morgonen. Rena kroppen osv ^^
Nu ska jag sluta skriva på det här OENDLIGT långa inlägget ;)
*förra året på Zakythos, Grekland*

The Spectacular Now

Såg presic filmen "The Spectacular Now". Har velat se den ett tag och det visade sig nu att den fanns på viaplay. Startade, såg, skrattade, skämdes, grät, älskade. ASGRYM film med Miles Teller från bl.a. That Awkward Moment och Divergent samt Shailene Woodley som haft huvudrollen i TFIOS och även hon Divergent.
 
Har väldigt svårt att beskriva filmen utan att spoila allt, haha, så bjuder på trailern :)
 

Söndag

Hola!
Lite mulet osv idag, men vad ska man göra liksom?
Provade en ny smoothie till frukost; mango och banan. Sååååå jävla gott! Det kommer jag att göra flera gånger kan jag säga. Idag tänkte jag kötta lite på min mage och mina armar gällande träningen och sedan mest bara chilla tror jag. Kanske tar en sväng ner till ICA och köper lite celsius *winkwink* Hade tänkt träna utan celsius idag, meeen.... (A)
Bjuder på några motivationsbilder så här på "morgonen"
 
 

Back!

Halloj!
Är tillbaka från en vecka i Grekland :) Så nu är man brun och fräsh! Lite småkallt i Sverige (20 graders skillnad) ;) men det här ska nog gå. Håller på att tina lite kyckling och ratatoullie till lunch senare så nu är bara att tagga träning med weheartit-inspo samt massa vatten och celsius ^^ Känns skönt och komma tillbaka till de gamla rutinerna igen efter en veckas latandes i solen och äta vad man vill. Är inte ens lite sugen på chips eller läsk (okej, skulle inte klaga på en cola, men det är nog bara det lite beroendet som kallar haha). Inte heller godis (choklad). Dock så köpte jag några jättegoda gelégodisar i grekland som heter Jelly Pops som är helt AMAZING, så gissar att jag kommer behöva slå mig på fingrarna några gånger så att jag inte "unnar" mig massa bajs.
Ska hålla mig till min älskade frukt, mitt vattenbegär osv. Och för er som inte varit i Grekland tidigare så kan jag ju berätta en av de mest irriterande sakerna med det härliga landet; Man kan inte dricka kranvattnet och måste därför köpa vatten på flaska som är renat. Vad betyder då detta, bortsätt från att inte kunna fylla vattenflaskan när som helst? Jo, att vattnet smakar inget! Det har inte den där naturliga goda "smaken". Så gissa om jag suktat efter det svenska vattnet..!
Men nu ska jag fylla vattenflaskan, kissa en av miljon gånger idag och dricka min Celsius ^^
ha det!
Ska lägga över nyare bilder från telefonen inom en snar framtid haha xd
Follow on Bloglovin Follow on Bloglovin

Elliz-Panda

Jag heter Ellinor och är en rätt så mysko sak på 18 år. Jag pluggar hantverk textildesign på ett gymnasium i Stockholm, men jag kommer ursprungligen från Västmanland. Det här är främst en motivationsblogg och jag skriver mycket om min viktresa, träning och motivation. Här kommer ni också få läsa om allt i från mode till japan, naglar till böcker och självklart Pandor♥ Hoppas ni gillar bloggen, have Pandtastic time!
RSS 2.0