Life is what you make it (dagens... motivation)

Jag blir lite irriterad när jag ser bilder/posts där det står saker som "2015; please be good" eller "2015; please be the best year of my life".
Det stör mig just för det där "Please"et. Be inte om ett bra år. GÖR DET till det bästa året i ditt liv hittils. Till viss del så kan du inte styra vad som händer. Om något dåligt händer så händer det. Men det blir bara till en dålig sak om du väljer att se på det på fel sätt. Din inställning kommer påverka ditt år och ditt liv. Det gäller bara att ha rätt inställning på livet genom hela året. 
Sluta be om att 2015 ska bli ditt bästa år hittils. Gör det till det!
 

Jul för resten av världen

Hola!
25 december är kommen, vi outsiders här i världen har redan firat vår jul och nu är det resten av världens tur.
Jag hade en otrolig julafton igår med min underbara familj och släkt. De "bästa" presenterna (egentligen var ju allt bäst o.o) var nog ändå nya telefonen (BEHÖVLIG!!) och de fina smyckena från världens gulligaste pojkvän.
Och sedan kan man ju säga att min syster också gav mig en av de bästa julklapparna; Blått hår! Kvällen/natten till julafton så hjälpte hon mig färga håret blått och jag är så glad och nöjd.
Bjuder väl på en liten lista av det jag fick igår för de som är intresserade xD
 
- iPhone 5s
- Plånboksskal till telefonen
- Portabel laddare
- Presentkort på H&M
- Två böcker (Eldbunden Skogsblod)
- Mustasche-glas
- Hot Chocolate-mugg med tillbehör (min kära syster ersatte min favvo-mugg och råkat krossa för ett tag sen xD)
- Pengar
- Godis
- Lösmustascher xD
- Träningskläder
- En pandatröja<3
- Ett pandagosedjur<3
- Divergent-filmen
- The fault in our stars-filmen
- Ett par vantar
- Miss Manga Mascara
- VS Bodymist
 
Tror jag fick med allt :3 (är det bara för mig som "Ladda upp bilder från instagram" inte funkar??)
 Bästa bilden jag har tillgänglig på datorn på det nya håret, bättre bilder kommer :)
Ha en god fortsättning!
 

jul (Y)

 

För att sammanfatta året!

 

Motivation!

2014 är snart slut och som ni kanske märkte i förra inlägget kunde jag inte vara mer nöjd!  Jag är så stolt över mig själv och allt jag uppnått och jag hoppas verkligen att jag inspirerar andra. Det är många saker som jag själv alltid är medveten om gällande viktnedgån och fitness:
- Du får aldrig stirra dig blind på siffrorna som vågen visar! De ger bara halva sanningen. Muskler väger mer. Vi är alla olika och det som egentligen spelar någon roll är vad du själv ser och är nöjd med. Öppna ögonen och se hur långt du verkligen kommit.
- Ät ordentligt. Tre fjärdedelar av viktnedgång och muskelbygge ligger i maten. Du får magrutor i köket, inte i gymmet. Det låter kanske dumt, men du kan inte träna bort en dålig kost. Ät rätt, balansera maten med variation och det bästa ordet EVER; Lagom.
- Vi har alla svackor. Det kommer alltid att gå upp och ner. Ibland rullar det på och du har full kontroll över läget. Ibland MÅSTE du bara få äta den där kladdkakan och det är okej ibland. Du kommer att stå stilla vissa perioder, du kan pendla mellan vissa kilon, men det betyder inte att du misslyckats. Du är bara i svängen på berg-och-dal-banan som snart är på väg uppåt!
- Fitness is for life. Det är inget du gör under ett år eller två och sen börjar med dina gamla vanor igen. Du kanske når ditt mål och är utmattad, du kanske har någon/några månader när du äter si-så-där och går upp några kilo, och det är OKEJ vännen. Det är bara att resa sig upp på hästen igen. Läs dina problem och rid iväg för äventyret tar aldrig slut!
 
Älska dig själv, ta hand om dig själv, låt världen kretsa kring dig och ditt eget välmående. Du är värd det!
 

motiverad till max

Det är svårt att beskriva hur bra jag mår. Hur motiverad jag är. Det här året är nästan slut och jag låg nyligen och reflekterade lite över det.
2014 började i princip med att jag fick mitt hjärta krossat i tusen bitar. Jag var i princip som en zombie i två veckor. Behövde hela tiden någon att distrahera mig och det enda jag fann tröst i var träningen. Jag bestämde mig; i år händer det!
I början var det inte så mycket mer än motivationsbilder och ett till två gympass i veckan. Min första praktik började i Januari och varade enda tills början av Mars. Mådde dåligt så fort jag av misstag använde tvålen på min praktik som luktade och var den samma som hos honom, ville bara skrapa av doften för den tog upp så mycket fina smärtsamma minnen. Men jag jobbade på det, gjorde mina squats, tittade på motivationsbilder, försökte hålla nere på godiset och läsken och minskade det intaget minimalt, men lite är ändå något. 
En av mina vänner bestämde sig också för att i år var året! Det började med en squat-challenge och slutade med långpromenader flera gånger i veckan samt en omställning i kosten. Hon fick resultat, kilo efter kilo gick hon ner och jag kämpade på med mina motivationsbilder och gympass. Jag började märka lite skillnad, men den var så minimal att bara jag tänkte på det.
Sommarlovet tog sin början och jag kunde se att jag tappat något enstaka kilo, men det boostade mig. Jag höll mig till läsk på helgerna, var ute och sprang eller powerwalkade varje dag med min motiverade kåmpis ^^ Vi båda hade aldrig mått bättre och jag blev så galet inspirerad av hur bra hon mådde och hennes resultat.
En kväll efter popcornmys och jag hällt i mig cola började jag fundera. Vad var egentligen anledningen till hennes mycket tydligare resultat? Hon skötte maten bättre, så var det med den saken. Samma kväll skrev jag ett meddelande där jag sa att jag inte skulle dricka läsk fram tills min födelsedag, vilket var nästan 3 veckor. 
Någon stans här beslöt jag mig för att väga mig för första gången på ca 2,5 år. Jag var beredd på en siffra närmare 100 kg då jag vägt 93 kg sommaren innan (ofrivillig vägning på sjukhuset när jag blev sjuk). Siffran visade 91 kg. Jag dog typ av lycka.
Allt flöt på, jag kämpade på med min träning som försvårades någorlunda när benhinneinflammationen slog till. Mitt älskade springande avbryts alltid av något.... 
Meeeeen jag satte mig på träningscykeln istället och la mer tid på att träna mage och rygg. jag stod stilla under en längre period då jag hamnade i en svacka efter jag fyllt 18. Jag åt lite sämre osv, men inte dåligt. Fuskade med lite choklad etc som ändå bara fick mig att känna mig ofräsch och dålig, så jag la ner. Åt dock onyttigt i Grekland med tankarna; det är så varmt så jag förbränner allt. Vilket stämde typ i alla fall. Hade inte ått upp något när jag kom hem.
Kände mig för behov av en kickstart och beslöt mig tillslut för att göra 21 days-challenge utan choklad, godis, vanlig läsk, glass etc. Jag klarade det och trots att jag varit förkyld och inte kunant träna så visade vågen -5kg när jag vägde mig. 5kg på 3 veckor! Det avr helt sjukt. Och jag ahde inte ätit mindre, hade fyllt upp mina kalorier, men bara att jag itne åt något godis hjälpte så mycket! Jag kände då att det bevisade så som jag alltid känt mig; En smal tjej fast i en mullig/tjock (alla tycker ju olika) tjejs kropp.
Jag hade från och med Augusti börjat gå regelbundet på Box-pass som jag blev kär i. Det har bidragit till oerhört mycket, bl.a. en starkare rygg som underlättade mitt kiropraktorsbesök den här månaden!
Jag har nu mot slutet inte vägt mig särskilt mycket. Efter min resa till Dublin (som jag trots skräpmat också klarade mig från viktuppgång pga ständig promenad och shopping) pendlade jag mellan 81 och 82kg och jag är nöjd över att jag klarat mig så bra.
Nu innan jul kände jag att jag behövde tappa några kilo extra för att kunna må bra på julafton. Kör en variant av 21 days-challenge och hittils går det bra! Jag vägde mig i morse och har äntligen nått mitt mål med hösten; Att hamna under 80 kg-strecket. Vägde 79.9 kg (DET GILLS!!!) och kände mig bara så förjävligt bra! Jag trodde inte jag gått ner något, snarare upp, men det måste varit 60 årskalaset i helgen som lurade mig, för här går det neråt, ladies and gentlemen och så ska det fortsätta.
Långt inlägg, förväntar mig inte att någon ska läsa det xD Men hade ett behöv att skriva av mig mitt lyckorus.
En av mina vänner sa; Fattar du hur snygg du kommer vara till studenten?!
Och när jag tänkte på det... Så kunde jag faktiskt förstå det! Det händer verkligen, efter alla år av att må dåligt, så gör jag något åt saken och jag är så glad.
Året började med kraftig övervikt och ett brustet hjärta. Det slutar med att jag är drygt 15 kg lättare och jag har världens finaste pojkvän, ett liv fyllt med positivitet och lycka och är omgiven av så många underbara människor!
Tack alla vänner som står ut med mig och mitt snack om träning och motivation och viktnedgång och mina mått, före-och-efter bilder (som ni får se när jag känner mig bekväm nog med efter-bilderna). Bara.. tack, älskade ni<3
Bjuder på en mindre "showning" före och efter :)
 

Hårfärgs-lista

Listan med hårfärger jag vill ha blir bara längre och längre! Just nu jobbar jag på att få blått hår och vet redan vilken hårfärg jag tänker ha till studenten och nu såg jag vad jag vill ha efter rosa (på hösten då eftersom att det är helt ovärt på sommaren). Orange/röd/blond ombre ^^Aldrig haft en avsiktlig ombre, så blev fett tagagd!
 
Vill ju ha pastellblått, men antar att det kommer bli mycket mörkare (och ja, jag ser att bilden är dåligt photoshoppad!)
Studenthår!
This woman! Så jävlans snygg, vet inte var jag ska ta vägen!

Blir inte alltid som man tänkt sig!

Jag hade ju tänkt uppdatera maaaaassvis under min raktik....
HAHAHAHAHAHAHA!!!
Well, that ship saild quickly! Jag var ytterst optimistisk när jag på allvar trodde att det skulle gå vägen xD Men men!
Min praktik är över, allt gick super och har massa bilder från mässan som Frida tog åt mig ^^<3 Bilderna kommer upp så småning om. Jag har visserligen jullov och all tid i världen at the moment men har haft ett behov att stressa ner. Sista veckan var hemsk! Ni anar inte hur mycket jag hetsade sönder haha. Ska försöka få igång uppdateringen ordentligt nu i alla fall (all the time in the world, remember?) men fokuserar mycket på min träning, julpeppa och bara chilla ner mig lite. 
Sötnosar! och bildcred till bästa vännen Frida Hammar!

Taylor Swift - Blank Space

Saknar hennes röst och låtar på mina spellistor </3 
Follow on Bloglovin Follow on Bloglovin

Elliz-Panda

Jag heter Ellinor och är en rätt så mysko sak på 18 år. Jag pluggar hantverk textildesign på ett gymnasium i Stockholm, men jag kommer ursprungligen från Västmanland. Det här är främst en motivationsblogg och jag skriver mycket om min viktresa, träning och motivation. Här kommer ni också få läsa om allt i från mode till japan, naglar till böcker och självklart Pandor♥ Hoppas ni gillar bloggen, have Pandtastic time!
RSS 2.0